9 juli 2022 firades klubbens 30-årsjubileum!

Klicka vidare och läs om dagen

Efter en molnig morgon kom solen fram och lyste över våra 80 tävlande, vilket är rekord för startande i en tävling på banan. Tävlingen var en Scramble i tvåmanna lag.

Segrade gjorde Theodor och Ludvig Bodén på 40 slag, tvåa kom Riikka Piiroinen och Oscar Lidheim med 41 slag. På tredje plats placerade sig Philip och Michael Odebrand också med 41 slag.

På kvällen blev det buffé som Karin på Kafé Enerum stod för. Hon och hennes personal gjorde ett toppenjobb med att servera de 68 personer som slutit upp för mat och samkväm.

Kvällen förgylldes med tal från banägare Arne Sjögren, som också anlagt banan. Han berättade att han redan som liten grabb anlade sin första golfbana här i Enerum dock blev det en minigolfbana den gången. Ordförande Michael Åkerman talade också där han bland annat tackade för den stora uppslutningen både under tävlingen och kvällens middag.

Håkan Carlberg passade också på att dela ut priser till de duktiga golfarna.

Nu ser vi fram emot 30 nya år där vi hoppas att alla vill hjälpa till och få vår klubb och bana ännu bättre – Många bäckar små ger en hel å!