Ölands Golfklubb Ölands Golfklubb

Övertagandet av banan

Information om läget

Under sensommaren informerade vi i styrelsen om våra planer för övertagande av golfbanan och vi fick ett mycket positivt genomslag hos våra medlemmar. Vi har sedan dess arbetat intensivt med ett flertal frågor kopplade till detta övertagande. Vi har lämnat ett förslag till nuvarande ägare, Arne Sjögren, och inväntar respons på om vårt förslag godtas. Senast 31 januari ska återkopplingen ha kommit till styrelsen. Efter nästa styrelsemöte, 4/2, kommer ni få information om hur vi går vidare.

4 februari: På styrelsemötet idag diskuterades olika alternativ angående övertagandet som kan möta banägarens synpunkter. Det beslutades att ett par styrelsemedlemmar ska åter kontakta banägaren för att framföra klubbens åsikter. Vi hoppas att det kan ske under kommande vecka. Vi hoppas och tror att klubben och banägaren kan komma överens så fort som möjligt.

10 februari: Mötet med banägaren idag ledde inte till något beslut. Men klubben jobbar på och hoppas komma till ett beslut inom kort. Vi fortsätter att lägga ut information här fortlöpande.

28 februari: Då banägaren och Byxelkroks GK inte kunnat enas om hur övertagandet ska se ut så måste vi tyvärr meddela att det inte blir något övertagande för klubben just nu.  DETTA BETYDER INTE ATT BANAN FÖRSVINNER !!! Den kommer såklart att leva vidare i någon form.